lørdag den 20. november 2010

Utila, PADI Open water og en stor tarantel...


Turen til Utila gik fint. Vi fulgtes med Julia fra USA. Hun havde vaeret der foer, saa hun kendte vejen :) Ikke fordi den var saa svaer ... Foerst en 3-timers bustur fra San Pedro Sula og saa en time med baad.


Utila er en dejlig lille oe, hvor folk faar tiden til at gaa med dykning, afslapning og oel mv.... Hele "hovedgaden" er pakket med dykkercentre og barer. Vi endte paa Utila Diving Centre, hvor der var et fedt socialt liv og god stemning :)
Hoslet som var tilknyttet centret, Mango Inn, var ogsaa dejligt og med en rimelig rar swimmingpool.



 

 Vi tog et Open Water PADI-certifikat ned til 18 meter. Paa holdet var vi tre, os og Bryan fra USA.
Kurset tog 4 dage, hvor vi foerst skulle gennem teori og proever, hvorefter man blev smidt i vandet. For mig (Annemette) var det virkelig skraemmende... blev grebet af panik flere gange og var sikker paa, at det aldrig skulle gaa.... men kom igennem og de gange, hvor jeg ikke troede jeg var ved at doe, saa var det virkelig en helt utrolig oplevelse. Svaert at beskrive og svaert at forstaa, at jeg har vaeret 18 meter under vandet i 45 min, eftersom jeg stadig nok ville vaere bange for at hoppe fra skamlen i svoemmehallen :)







Paa 4-dagen tog vi vores sidste dyk og blev dermed certificerede. Efter hver dyk, havde vi en lille samling, hvor vi talte om dykket og hvad vi havde set. Vi saa 1000-vis af fisk af forskellig slags. Bla. murener og baracudaer.

 Udover at dykke gik tiden paa Utila med at trave op og ned af de to gader der var. Vi fik spist paa en hel del af de smaa cafeer og restauranter. Fik ogsaa aflagt flere af de smaa barer et lille besoeg.






Vi var aabentbart ikke de eneste der brugte badene paa hostlet.....

Dagen efter vi fik vores certifikat var det blevet tid til de to fun-dives som var inkluderet i kurset. Annemette blev hjemme og noed solen ved poolen mens jeg noed den paa havet. Isaer undervandslandskabet paa det foerste dyk var helt fantastisk.



Strandtur




8 kommentarer:

  1. Til jeres orientering så vågnede vi til sne i morges i Århus... SÅ ka I lære det, at tage til varme lande med palmer,sol,hvide sandstrande og den slags pjat ;-)

    SvarSlet
  2. Dejligt at se hvor skønt I har det :)
    Og jo det sner her i Århus. Så nyd nyd nyd det, hvilket jeg også kan se I gør ;)
    Knus
    Sheila

    SvarSlet
  3. Fantastiske billeder :-)
    Sne, er der også kommet lidt af her i Vildbjerg. Men det er nu allerede væk igen.
    Jeg synes i er super go´e!! 18 meter - Det turde jeg ikke.. Tror heller ikke Kent turde.. Han tør ikke engang at få hovedet under vand :-)) Hvor er det skønt at se, i har det godt. Håber snart at hører fra jeg igen.
    Kram fra mor/svigermor

    SvarSlet
  4. Jeg er nok lidt langsom i opstart, men hvor rart at se nogle skønne billeder af jer.

    I ser ud til at i nyder det, er dog glad for at jeg skal undvære gespenstet med 8 ben :-)
    Pas godt på jer selv

    SvarSlet
  5. Hej Annemette og Frederik.
    Dejligt at høre hvor skønt I har det. Det har I fortjent :)
    Er det muligt at sende noget til jer? Har I en adresse her i december?
    Kæmpe knus fra Birte & co.

    SvarSlet
  6. Hej Birte :)
    Desvaerre saa har vi ikke nogen adresser. Vi finder steder at bo naar vi naar frem ... Lige nu er vi naaet til Mexico (proever snarest at laegge billeder ind fra Guatemala). Vi er i San Cristobal men ved endnu ikke, hvad vores naeste skridt er :)
    Maake I kan scanne det? Eller er det konfekt? ... Og lige en ting Birte, saa ville jeg elske et stykke af dit rugbroed lige nu og gerne med ost... Ikke nemt at finde godt broed her!
    Hils omkring.
    Knus fra Annemette

    SvarSlet
  7. Hej Annemette og Frederik.
    Øv. Jeg har lavet en pakkekalender med lakrids og juleting.:(
    Hvis jeg vil sende en anden kalenderen på mail, hvilken mail skal jeg så sende til.
    Snehilsner fra det kolde nord.
    Knus fra
    Birte

    SvarSlet
  8. Oev.... mums....
    Bare send den til min mail amrokkjaer@hotmail.com.
    Og hvor er det heldigt at man ogsaa kan aabne saadan en kalender i slutningen af december :)
    Mange knus

    SvarSlet