fredag den 12. november 2010

Isla de Ometepe, Nicaragua



Efter San Juan del Sur valgte vi at bruge nogle dage paa oen Ometepe. Oen bestaar hovedsagligt at to store vulkaner. Vi boede ved foden af den ene i en meget lille landsby (3-4 huse.... og en grusvej) som hedder Santa Cruz.
Ved ren tilfaelde endte vi paa et super hyggeligt og intimt hostel. Stedet bestod af nogle smaa bambushytter med dormrooms og haengekoejer. Samlingspunktet var baren, som var den stoerste bambushytte. Her foregik alt fra spisning, fest, billard, hygge og hjemmebrygget jamsession.


Dagen efter vi ankom besteg vi den ene vulkan. Det var et hike paa 9 timer, hvilket var en udfordring i gummisko, men saa laenge man kan holde smil paa laeben naar man ryger paa roeven i masser af mudder, saa gaar det nok :)
I selve kratret paa toppen var der en lagune - det regnede dog og var ret koldt, da vi befandt os i 1300 meters hoejde midt i skyerne.
Men det var al besvaeret vaerd!
Paa vej ned var der udsigt til den anden vulkan, hvilket er den vulkan i centralamerika, som har den mest "perfekte" form, i forhold til hvordan en vulkan "skal" se ud.
Vores hyggelige hostel Little Morgans, hvor folk giver den gas paa harmonika, guitar, spande, hjemmelavet bas samt hjemmelavede koklokker.
Pigen paa harmonikaen kommer fra Frankrig og rejse rundt med sir instrument. Hun var helt forrygende og gav bl.a. et covernummer over Barbiegirl.
En del af det faste inventar var sydstatsmanden Jim... If you know what I meeeennnn. En mand med en meget spaendende livshistorie, som havde valgt at slaa sig ned i Nicaragua.
Denne 10 cm STORE knaeler valgte lige at droppe forbi festlighederne for at slaa sig ned paa min cap. Her posede han saa lidt for kameraret, inden han valgte at flyve over paa en amrikansk pige ved bordet. Alles oejne var rettet med det lidt skraemmende insekt indklusiv mine (Frederik). Herfra valgte han saa at flyve direkte ind i min mund, hvilket var en meget spooky oplevelse. Min reaktion var at svinge hvoedet kraeftigt fra side til side, men fyren holdte godt fast, saa jeg kunne maerke hans ben baade i min naese og min mund. Efter 5 meget lange sekunder fik jeg endelig dasket ham vaek, men der havde jeg ogsaa faaet alles opmaerksomhed. Store grin paa min bekostning, HA HA.....
Det var nogle rigtig dejlige dage, hvor vi moedte en del nye mennesker og hyggede os paa naesten dansk maner....

3 kommentarer:

  1. hey frede & Annemette.

    I får godt nok set meget. er lidt øv at se jer i sommertøj når man går med alt for meget tøj på her hjemme i silkeborg:-)
    Super cool billeder.
    Ha det cool til vi ses igen

    SvarSlet
  2. Tak for kommentaren gamle dreng. Ja vi faar lavet en hel del og vejret er for det meste skoent.
    Jeg tjekker nu stadigvaek din blog jaevnligt, saa keep up the good work.SES BOY

    SvarSlet
  3. Hej med jer

    Super gode billeder.
    Var lige ved at gå til af grin, da jeg læsete om dyret i Frederiks mund.. Adr.. Og Ha ha ha.
    Bare du ikke her taget skade af det Frederik ;-)

    Kram fra mor

    SvarSlet